Блоги

 
Daiga Dupate

Ja tava profila nav sociālajos tīklos, tevis nav vispār!

Šī ir mūsdienu, 21. gadsimta, realitāte – mūsu attiecības virtuālajā vidē un sociālajos tīklos ir tikpat nozīmīgas, cik klātienē.  Labi, ka tā! Informācijas ir ļoti daudz, laika mums kļūst arvien mazāk, turklāt dzīve pieprasa nemitīgu mācīšanos visās dzīves jomās.

Pateicoties Latvijas muzeju biedrībai, muzeju ļaudīm projekta “Rītdienas muzejs” ietvaros 9. oktobrī bija iespēja piedalīties Annijas Saukas (Latvijas Nacionālā mākslas muzeja Komunikācijas nodaļas vadītāja) vadītajā seminārā “Muzejs un sociālie mediji: Kā izstāstīt savu stāstu?”.  Spriežot pēc atsauksmēm, kas publicētas sociālajos medijos (! ), seminārs muzejniekiem gājis pie sirds. Arī man un kolēģei tāpat. Esam iesācējas šajā jomā, tādēļ augstu vērtējam Annijas piedāvāto praktiski pielietojamo informāciju. Šobrīd modes lieta, ko es nezināju, esot “Mazā izglītība astoņās sekundēs”. Tad nu, lai šis raksts būtu ne tikai emocionāls pārspriedums, bet kādam, klāt nebijušam, arī noderīga informācija, te būs dažas piezīmes pēc semināra.  

  • muzeja sociālo tīklu profilam (vai profiliem) jāatbilst visa muzeja un arī tā mājaslaspas vizuālajai identitātei;
  • muzeja profils sociālajos tīklos – tās ir attiecības, nevis reklāma; lai paziņotu par pasākumu muzejā, labāk Facebook.com izveidot pieteikumu sadaļā “Pasākumi” (“Events”);
  • “dzīve” sociālajos tīklos ir divvirziena attiecības – cik sekotāji interesējas par muzeju, tik muzejam jāinteresējas par sekotāju, lai izzinātu savu līdzjutēju paradumus;
  • vislabāk attīstīt tās ziņas, kas visvairāk patīk sekotājiem;
  • informācija jāpublicē regulāri, nevis kampaņveidīgi, lai nezaudētu sekotāju uzmanību;
  • informācijai profilā jeb stāstam jābūt īsam un ar dažiem galvenajiem atslēgvārdiem (teksta kvalitāte – sena un joprojām aktuāla tēma, bet ne šai reizei); arī attēls, bez teksta vai tikai pāris vārdiem, var būt vesels stāsts;
  • muzejniekiem jāsāk izkopt iemaņas un prasmes, kā veidot digitālo dizainu – ziņai jābūt noformētai atbilstoši muzeja identitātei un gaumīgai; pasākuma drukājamā afiša te nederēs - tik smalkas (vārda vistiešākajā nozīmē!) lietas telefona ekrānā nevar izlasīt;
  • veidojiet savu “Soc-tīklu” mapi, kurā glabāt idejas un labākos piemērus;
  • sociālie tīkli nav rīks, ar kuru uzlabot sliktu produktu, bet tie var palīdzēt identificēt problēmas;
  • aktivitāte sociālajos medijos nedod ātrus rezultātus, bet palīdz veidot lojālu atbalstītāju kopienu.

Annija savu priekšlasījumu sāka ar atziņu, ka “visi ir apsēsti ar stāstiem” – attēls vai teksts, bet lakonisks un pasniegts konsekventi. Mēs varam pievienot savu atziņu – sociālie tīkli prasa ieguldīt laiku un spēku, bet tas ir to vērts!, jo… ja tava profila nav sociālajos tīklos, tevis nav vispār!

10.10.2018
 
blog comments powered by Disqus