IzvēlneAizvērt


Mūsdienās demokrātiskajās valstīs uzskatu un vārda brīvība ir pašsaprotama. Laikā, kad notiek Krievijas karš Ukrainā, informācijas masu medijos, sociālajos tīklos un dažādās interneta platformās ir daudz, taču – kā tajā orientēties? Nodarbības mērķis ir palīdzēt skolēniem veidot izpratni par propagandas jēdzienu un izpausmes veidiem, kā arī apgūt praktiskas iemaņas, kā pārliecināties par ziņu patiesumu.

 

Nodarbība paredzēta 9.–12. klašu skolēniem, tās ilgums ir 60 minūtes, un to vada muzeja gidi tiešsaistē platformā Zoom un izbraukuma nodarbībās Rīgas skolās. Nodarbībā apskata jēdzienus: propaganda, cenzūra, viltus ziņas, dezinformācija, informatīvais karš.  Kopā ar gidu skolēni analizē propagandas elementus 20. gadsimta 30.–40. gadu nacistu un padomju plakātos, iepazīstas ar Latvijas un Ukrainas 20. gadsimta vēstures posmiem un notikumiem Ukrainā no 2014. gada. Skolēni analizē vairākus propagandas un informatīvā kara piemērus (video, ziņas u.tml.), tādējādi gūstot praktisku pieredzi medijpratībā.

 

Nodarbība palīdz nostiprināt skolēnu digitālās kompetences – prast orientēties informācijas laukā, pārbaudīt ziņu patiesumu un atpazīt viltus ziņas.  Medijpratība, kritiskā domāšana, spēja klausīties, analizēt un veidot veiksmīgu sadarbību, strādājot grupās, ir prasmes, kuras var attīstīt šīs nodarbības ietvaros un kuras būs noderīgas visu mūžu.