TIEŠSAISTES NODARBĪBA NO-ZĪMES: Kā dizains un burtveidoli ienāk manā ikdienā?
Dekoratīvās mākslas un dizaina muzejs
Valsts muzejs
Muzeja veids atbilstoši Muzeju likumam
Akreditēts
Muzejs ir akreditēts Kultūras ministrijā
Muzeju biedrības saimē
Latvijas Muzeju biedrības biedrs
Tēmas
- Māksla
- Dizains
Forma
- Attālināta norise
Vecuma grupa
- 10. – 12. klase
Valoda
- Latviešu
- Maksas
- 5,00 EUR no skolēna
- Pasākums notiek: Attālināti
- Pasākuma ilgums: 01:00h
- Dalībnieku skaits: līdz 30
Nodarbības “No-zīmes: Kā dizains un burtveidoli ienāk manā ikdienā?” ietvaros Dekoratīvās mākslas un dizaina muzejs vidusskolas klašu skolēniem piedāvā izzināt to, kā dizains ienāk mūsu ikdienā, kas ir labs dizains un kā izmantot burtus interjerā un navigācijas dizainā.
Nodarbības sākumā Dekoratīvās mākslas un dizaina muzeja vadītāja INESE BARANOVSKA iepazīstina skolēnus ar muzeju un tā darbību, kam seko grafikas un burtu dizaineres EVAS ABDUĻINAS stāstījums dizaina galvenajiem pamatprincipiem un burtu dizainu mūsu ikdienā. Izskatot dažādus piemērus, vidusskolēni caur konkrēta produkta iepakojuma paraugiem veido sarunu par burtveidolu ietekmi uz patērētāju izvēlēm. Turpinājumā dizaina krājuma glabātāja IEVA ZVEJNIECE iepazīstina ar navigācijas dizainu un veidiem, kā burti var papildināt interjeru un pilsētvidi. Nodarbības metodoloģijā uzsvars likts uz savstarpēju viedokļu apmaiņu, tā attīstot novērošanas spējas un kritisko domāšanu.
Nodarbībā apskatītās tēmas sasaucas ar projekta “Skola2030" saturu atbilstošajai klašu grupai.
Kas ir “No-zīmes”?
Projekta “No-zīmes” nodarbības veidotas digitālā mācību platformā “Nearpod”, kas tiešsaistē un bez reģistrācijas būs pieejama visiem nodarbību apmeklētājiem. Programmas saturs radīts, balstoties dažādu vecuma grupu skolēnu aptauju rezultātos, un tādēļ tieši atbild uz bērnus un jauniešus interesējošiem jautājumiem. Nodarbību laikā ar dažādu praktisku uzdevumu risināšanas starpniecību, diskusijām un grupu aktivitātēm skolēni varēs, piemēram, izzināt mākslas darbu ceļu no to radīšanas līdz izstādīšanai muzeja ekspozīcijās, iepazīties ar dizainera darba aspektiem, kā arī pārdomāt jautājumus par to, kas veido mākslas darbu vai kolekciju vērtību.
Programma “No-zīmes” ir izstrādāta ar mērķi radīt inovatīvu, skolēnu auditorijai saistošu un digitālās vides tehnoloģiskajām iespējām īpaši pielāgotu mākslas muzeju izglītības piedāvājumu tiešsaistē. Nodarbībās skolēni varēs attālināti ielūkoties arī tādās muzeja daļās, kas apmeklētājiem ikdienā nav pieejamas – piemēram, krātuvēs. Video formātā notiks tikšanās ar dažādiem mākslas muzeja un kultūras nozares speciālistiem. Projektā piedalās 32 profesionāļi – muzeju vadītāji, mākslas zinātnieki, restauratori, izstāžu kuratori un scenogrāfi, mākslinieki, dizaineri un citi.
Projektā “No-zīmes” ir sagatavotas 12 jaunas tiešsaistes nodarbības četros mākslas muzejos – Latvijas Nacionālā mākslas muzeja galvenajā ēkā, Mākslas muzejā RĪGAS BIRŽA, Dekoratīvās mākslas un dizaina muzejā, kā arī Romana Sutas un Aleksandras Beļcovas muzejā. Katrs muzejs piedāvās trīs attālinātās nodarbības – pa vienai sākumskolas, pamatskolas un vidusskolas klašu grupām. Nodarbību saturs skolēniem palīdzēs izzināt un iesaistīties mākslas un dizaina tapšanas procesos, kā arī ļaus ieskatīties muzeju darba aizkulisēs.
Projekts veidots ar Latvijas Republikas Kultūras ministrijas atbalstu.
Papildu informācija
Pieteikšanās:
Kristīne Šica, Dekoratīvās mākslas un dizaina muzeja izglītības programmu kuratore
Informācija par norēķinu kārtību pieejama šeit.
Nodarbība iekļauta projekta "Latvijas skolas soma" programmā.
Nodarbības tiešsaistē iespējams veidot gan skolēniem pieslēdzoties individuāli (piemēram, no mājām), gan skolēniem strādājot klasē un sadaloties nelielās grupās (līdz pieciem dalībniekiem) pie viena datora un kopīgi skatoties nodarbības video uz projektora. Katram dalībniekam/grupai nepieciešams pieslēgties no datora, kurā izmantojama programma “Zoom”.
Nodarbībai vēlams pieslēgties aptuveni 5 minūtes pirms nodarbības sākuma.
Minimālais dalībnieku skaits – 10; maksimālais dalībnieku skaits grupā – 30.
Norisi iespējams pielāgot mazākumtautību pārstāvjiem (pielāgojot valodas sarežģītības līmeni). Nodarbību papildina arī izglītojoša vārdnīca, kas latviešu, angļu un krievu valodā izskaidro skolēniem potenciāli sarežģītākus terminus latviešu, krievu un angļu valodās.
Katrai klasei ir iespējams iegūt apliecinājumu par vienu vai vairāku programmas “No-zīmes” nodarbību pabeigšanu.
Atsauksmes (0)
Iesakām apmeklēt
-
MĀKSLAS UN DIZAINA EKSPEDĪCIJA: Iepazīsti dizainu!
Maksas Muzejpedagoģiska nodarbība 5.-12.klaseDekoratīvās mākslas un dizaina muzejs
-
TIEŠSAISTES NODARBĪBA NO-ZĪMES: Kā dizaineri un mākslinieki iedvesmojas no dabas?
Maksas Attālināta norise 1. – 4. klaseDekoratīvās mākslas un dizaina muzejs
-
TIEŠSAISTES NODARBĪBA NO-ZĪMES: Kā notiek dizaina process?
Maksas Attālināta norise 5. – 9. klaseDekoratīvās mākslas un dizaina muzejs
Izvēlies muzeju!
Atbalstītāji