TIEŠSAISTES NODARBĪBA NO-ZĪMES: Kā šifrēt mākslas valodu?
Mākslas muzejs RĪGAS BIRŽA
Valsts muzejs
Muzeja veids atbilstoši Muzeju likumam
Akreditēts
Muzejs ir akreditēts Kultūras ministrijā
Muzeju biedrības saimē
Latvijas Muzeju biedrības biedrs
Tēmas
- Vēsture
- Māksla
Forma
- Attālināta norise
Vecuma grupa
- 1. – 4. klase
Valoda
- Latviešu
- Maksas
- 5.00 EUR no skolēna
- Pasākums notiek: Attālināti
- Pasākuma ilgums: 01:00h
- Dalībnieku skaits: līdz 30
Sākumskolas vecuma skolēniem radīta interaktīva tiešsaistes nodarbība “No-zīmes: Kā šifrēt mākslas valodu?” iepazīstina ar dažādās pasaules kultūrās atšķirīgi izmantotām zīmēm un simboliem. Izmantojot video stāstījumus, spēļu elementus, zīmēšanas uzdevumus, atvērtus jautājumus un 360 grādu fotoattēlus, nodarbībā pētīsim, kā atpazīt un izzināt mākslas pasauli sev apkārt.
Nodarbības pirmajā daļā Mākslas muzeja RĪGAS BIRŽA vadītāja DAIGA UPENIECE iepazīstina ar muzeju, kam seko mākslinieces un muzejpedagoģes DIĀNAS DIMZAS-DIMMES stāstījums par rakstu zīmju un simbolu lietojumu Senajā Ēģiptē un Latvijā vienīgo ēģiptiešu mūmiju. Muzeja krājuma glabātāja BAIBA UBURĢE atklāj, kādus dabas simbolus izmanto Japānas kultūrā, kā arī ieved dalībniekus krāšņajā kimono pasaulē. Savukārt, izstāžu kuratore VITA BIRZAKA skaidro, ko mēs varam atšifrēt, apskatot itāļu mākslinieku tēlniecību. Noslēgumā mākslas muzeju izglītības darba vadītājas ELĪNAS BĒRZIŅAS stāstījums rosina dalībniekus uz pārdomām par to, kā zīmes veido mākslas valodu un aicina mūs uz sarunu ar mākslu.
Nodarbībā apskatītās tēmas sasaucas ar projekta “Skola2030" saturu atbilstošajai klašu grupai.
Kas ir “No-zīmes”?
Projekta “No-zīmes” nodarbības veidotas digitālā mācību platformā “Nearpod”, kas tiešsaistē un bez reģistrācijas būs pieejama visiem nodarbību apmeklētājiem. Programmas saturs radīts, balstoties dažādu vecuma grupu skolēnu aptauju rezultātos, un tādēļ tieši atbild uz bērnus un jauniešus interesējošiem jautājumiem. Nodarbību laikā ar dažādu praktisku uzdevumu risināšanas starpniecību, diskusijām un grupu aktivitātēm skolēni varēs, piemēram, izzināt mākslas darbu ceļu no to radīšanas līdz izstādīšanai muzeja ekspozīcijās, iepazīties ar dizainera darba aspektiem, kā arī pārdomāt jautājumus par to, kas veido mākslas darbu vai kolekciju vērtību.
Programma “No-zīmes” ir izstrādāta ar mērķi radīt inovatīvu, skolēnu auditorijai saistošu un digitālās vides tehnoloģiskajām iespējām īpaši pielāgotu mākslas muzeju izglītības piedāvājumu tiešsaistē. Nodarbībās skolēni varēs attālināti ielūkoties arī tādās muzeja daļās, kas apmeklētājiem ikdienā nav pieejamas – piemēram, krātuvēs. Video formātā notiks tikšanās ar dažādiem mākslas muzeja un kultūras nozares speciālistiem. Projektā piedalās 32 profesionāļi – muzeju vadītāji, mākslas zinātnieki, restauratori, izstāžu kuratori un scenogrāfi, mākslinieki, dizaineri un citi.
Projektā “No-zīmes” ir sagatavotas 12 jaunas tiešsaistes nodarbības četros mākslas muzejos – Latvijas Nacionālā mākslas muzeja galvenajā ēkā, Mākslas muzejā RĪGAS BIRŽA, Dekoratīvās mākslas un dizaina muzejā, kā arī Romana Sutas un Aleksandras Beļcovas muzejā. Katrs muzejs piedāvās trīs attālinātās nodarbības – pa vienai sākumskolas, pamatskolas un vidusskolas klašu grupām. Nodarbību saturs skolēniem palīdzēs izzināt un iesaistīties mākslas un dizaina tapšanas procesos, kā arī ļaus ieskatīties muzeju darba aizkulisēs.
Projekts veidots ar Latvijas Republikas Kultūras ministrijas atbalstu.
Papildu informācija
PIETEIKŠANĀS:
Informācija par norēķinu kārtību pieejama ŠEIT.
Nodarbība iekļauta projekta "Latvijas skolas soma" programmā.
Nodarbības tiešsaistē iespējams veidot gan skolēniem pieslēdzoties individuāli (piemēram, no mājām), gan skolēniem strādājot klasē un sadaloties nelielās grupās (līdz pieciem dalībniekiem) pie viena datora un kopīgi skatoties nodarbības video uz projektora. Katram dalībniekam/grupai nepieciešams pieslēgties no datora, kurā izmantojama programma “Zoom”.
Nodarbībai vēlams pieslēgties aptuveni 5 minūtes pirms nodarbības sākuma.
Minimālais dalībnieku skaits – 10; maksimālais dalībnieku skaits grupā – 30.
Norises ilgums: 40-60 minūtes
Norisi iespējams pielāgot mazākumtautību pārstāvjiem (pielāgojot valodas sarežģītības līmeni). Nodarbību papildina arī izglītojoša vārdnīca, kas latviešu, angļu un krievu valodā izskaidro skolēniem potenciāli sarežģītākus terminus latviešu, krievu un angļu valodās.
Katrai klasei ir iespējams iegūt apliecinājumu par vienu vai vairāku programmas “No-zīmes” nodarbību pabeigšanu.
Atsauksmes (0)
Iesakām apmeklēt
-
TIEŠSAISTES NODARBĪBA NO-ZĪMES: Vai skaistuma ideāli ir mainīgi?
Maksas Attālināta norise 5. – 9. klaseMākslas muzejs RĪGAS BIRŽA
-
TIEŠSAISTES NODARBĪBA NO-ZĪMES: Kas nosaka mākslas un kolekciju vērtību?
Maksas Attālināta norise 10. – 12. klaseMākslas muzejs RĪGAS BIRŽA
-
INTERAKTĪVA NODARBĪBA: Nospēlē muzeju!
Maksas Muzejpedagoģiska nodarbība 1.-9.klaseMākslas muzejs RĪGAS BIRŽA
Izvēlies muzeju!
Atbalstītāji