TIEŠSAISTES NODARBĪBA NO-ZĪMES: Vai mākslā pastāv robežas?
Romana Sutas un Aleksandras Beļcovas muzejs
Elizabetes iela 57a - 26, Rīga
Valsts muzejs
Muzeja veids atbilstoši Muzeju likumam
Akreditēts
Muzejs ir akreditēts Kultūras ministrijā
Muzeju biedrības saimē
Latvijas Muzeju biedrības biedrs
Tēmas
- Māksla
Forma
- Attālināta norise
Vecuma grupa
- 10. – 12. klase
Valoda
- Latviešu
- Maksas
- 5.00 EUR no skolēna
- Pasākums notiek: Attālināti
- Pasākuma ilgums: 01:00h
- Dalībnieku skaits: līdz 30
Nodarbībā “No-zīmes: Vai mākslā pastāv robežas?” vidusskolas skolēni iepazīstas ar modernismu, meklē atbildes uz jautājumiem, kā un kāpēc mākslā rodas jauni redzējumi, kas veido atšķirības un veidokļu sadursmes starp dažādu paaudžu māksliniekiem. Nodarbībā skatāmie video stāsti mijas ar iesaistošiem uzdevumiem, kas palīdz nostiprināt nodarbībā iegūto informāciju.
Nodarbības ievadā Romana Sutas un Aleksandras Beļcovas muzeja vadītāja NATĀLIJA JEVSEJEVA iepazīstina ar muzeju un tā darbību. Turpinājumā mākslas zinātnieks EDUARDS DOROFEJEVS atklāj modernisma aizsākumus Latvijā 20. gadsimta sākumā, savukārt muzeja vadītāja NATĀLIJA JEVSEJEVA iepazīstina ar Rīgas mākslinieku grupu un to, kā tā laika novatoriskās mākslas izpausmes tika uzņemtas sabiedrībā. To ilustrē dzejnieka KIRILA ĒČA lasītais mākslinieka Jēkaba Kazāka sarakstītais ievads Rīgas mākslinieku grupas izstādes katalogam. Nodarbības noslēgumā Mākslas muzeja Jauniešu kluba biedri un skolēni DĀRTA RAUDZEPA un SAMUELS OZOLIŅŠ diskutē par modernās un tradicionālās mākslas galvenajām atšķirībām.
Nodarbībā apskatītās tēmas sasaucas ar projekta “Skola2030" saturu atbilstošajai klašu grupai.
Kas ir “No-zīmes”?
Projekta “No-zīmes” nodarbības veidotas digitālā mācību platformā “Nearpod", kas tiešsaistē un bez reģistrācijas būs pieejama visiem nodarbību apmeklētājiem. Programmas saturs radīts, balstoties dažādu vecuma grupu skolēnu aptauju rezultātos, un tādēļ tieši atbild uz bērnus un jauniešus interesējošiem jautājumiem. Nodarbību laikā ar dažādu praktisku uzdevumu risināšanas starpniecību, diskusijām un grupu aktivitātēm skolēni varēs, piemēram, izzināt mākslas darbu ceļu no to radīšanas līdz izstādīšanai muzeja ekspozīcijās, iepazīties ar dizainera darba aspektiem, kā arī pārdomāt jautājumus par to, kas veido mākslas darbu vai kolekciju vērtību.
Programma “No-zīmes” ir izstrādāta ar mērķi radīt inovatīvu, skolēnu auditorijai saistošu un digitālās vides tehnoloģiskajām iespējām īpaši pielāgotu mākslas muzeju izglītības piedāvājumu tiešsaistē. Nodarbībās skolēni varēs attālināti ielūkoties arī tādās muzeja daļās, kas apmeklētājiem ikdienā nav pieejamas – piemēram, krātuvēs. Video formātā notiks tikšanās ar dažādiem mākslas muzeja un kultūras nozares speciālistiem. Projektā piedalās 32 profesionāļi – muzeju vadītāji, mākslas zinātnieki, restauratori, izstāžu kuratori un scenogrāfi, mākslinieki, dizaineri un citi.
Projektā “No-zīmes” ir sagatavotas 12 jaunas tiešsaistes nodarbības četros mākslas muzejos – Latvijas Nacionālā mākslas muzeja galvenajā ēkā, Mākslas muzejā RĪGAS BIRŽA, Dekoratīvās mākslas un dizaina muzejā, kā arī Romana Sutas un Aleksandras Beļcovas muzejā. Katrs muzejs piedāvās trīs attālinātās nodarbības – pa vienai sākumskolas, pamatskolas un vidusskolas klašu grupām. Nodarbību saturs skolēniem palīdzēs izzināt un iesaistīties mākslas un dizaina tapšanas procesos, kā arī ļaus ieskatīties muzeju darba aizkulisēs.
Projekts veidots ar Latvijas Republikas Kultūras ministrijas atbalstu.
Papildu informācija
Pieteikšanās:
E: sbm@lnmm.lv
Informācija par norēķinu kārtību šeit.
Nodarbība iekļauta projekta "Latvijas skolas soma" programmā.
Nodarbības tiešsaistē iespējams veidot gan skolēniem pieslēdzoties individuāli (piemēram, no mājām), gan skolēniem strādājot klasē un sadaloties nelielās grupās (līdz pieciem dalībniekiem) pie viena datora un kopīgi skatoties nodarbības video uz projektora. Katram dalībniekam/grupai nepieciešams pieslēgties no datora, kurā izmantojama programma “Zoom”.
Nodarbībai vēlams pieslēgties aptuveni 5 minūtes pirms nodarbības sākuma.
Minimālais dalībnieku skaits – 10; maksimālais dalībnieku skaits grupā – 30.
Norisi iespējams pielāgot mazākumtautību pārstāvjiem (pielāgojot valodas sarežģītības līmeni). Nodarbību papildina arī izglītojoša vārdnīca, kas latviešu, angļu un krievu valodā izskaidro skolēniem potenciāli sarežģītākus terminus.
Katrai klasei ir iespējams iegūt apliecinājumu par vienu vai vairāku programmas “No-zīmes” nodarbību pabeigšanu.
Atsauksmes (0)
Iesakām apmeklēt
-
TIEŠSAISTES NODARBĪBA NO-ZĪMES: Kas ir mākslinieks?
Maksas Attālināta norise 1. – 4. klaseRomana Sutas un Aleksandras Beļcovas muzejs
-
TIEŠSAISTES NODARBĪBA NO-ZĪMES: Kas ir modernisms?
Maksas Attālināta norise 5. – 9. klaseRomana Sutas un Aleksandras Beļcovas muzejs
-
TIEŠSAISTES NODARBĪBA NO-ZĪMES: Kā dizains un burtveidoli ienāk manā ikdienā?
Maksas Attālināta norise 10. – 12. klaseDekoratīvās mākslas un dizaina muzejs
Izvēlies muzeju!
Atbalstītāji