IzvēlneAizvērt

Uz sarakstu

Selgas iela 33, Roja, Rojas pagasts, Talsu novads, LV-3264

Pašvaldības muzejs

Akreditēts

Muzeju biedrības saimē

Tēmas

  • Material-icon/24/dark Copy 6 Created with Sketch. Novadpētniecība

Forma

  • Material-icon/24/dark Copy 6 Created with Sketch. Muzejpedagoģiska nodarbība
  • Material-icon/24/dark Copy 6 Created with Sketch. Diskusija

Vecuma grupa

  • Material-icon/24/dark Copy 6 Created with Sketch. 1. – 4. klase

Valoda

  • Material-icon/24/dark Copy 6 Created with Sketch. Latviešu
  • Material-icon/24/dark Copy 6 Created with Sketch. Maksas
  • Material-icon/24/dark Copy 6 Created with Sketch. 1,00 EUR no skolēna
  • Material-icon/24/dark Copy 6 Created with Sketch. Pasākums notiek: Klātienē
  • Material-icon/24/dark Copy 6 Created with Sketch. Pasākuma ilgums: 00:45h
  • Material-icon/24/dark Copy 6 Created with Sketch. Dalībnieku skaits: līdz 25

Uzmanību! Šī norise nav iekļauta programmā "Latvijas skolas soma".

 

1. Ieskats muzeja krājumā 

Priekšstata veidošana par muzeja krājumu, kurā glabājas dažādi iespieddarbi, fotogrāfijas, priekšmeti, cilvēku pieraksti un atmiņu stāsti, mākslinieku darbi.

2. Nodarbības vadītāja vispārīgs stāstījums par to, kā veidojas pētījums – kā un kur iegūt informāciju projektam, pētījumam utt. Tiek uzsvērts, ka katrs pētījums sākas ar ideju un tam nepieciešams mērķis – ko gribu izpētīt, uzzināt, noskaidrot. Savukārt, mērķa sasniegšanai nepieciešams atrast atbilstošās metodes, kuras nodarbības vadītājs demonstrē ar praktiskiem piemēriem. 

3. Ideju ģenerēšanas metode “Prāta vētra”

Tiek apskatīts jautājums, piem., “Kas trūkst Rojas pagastā?” – skolēni ģenerē idejas, pieraksta. Šī metode rosina domāt, rada priekšstatu par ideju daudzveidību.

4. “Intervija”

Nodarbības vadītājs izskaidro, kāda ir atšķirība starp ikdienišķu sarunu un interviju kā informācijas iegūšanas metodi pētījumam. 

Tiek rādīts attēls, piemēram, “Rojas pagasta ģerbonis”. Skolēni apskata attēlu, nodarbības vadītājs uzdod jautājumus – kas tas ir; kādi simboli saskatāmi; kāda ir simbolu nozīme; kas ģerboni izveidojis; kad ģerbonis izveidots; kāpēc tieši šāda ideja; kāpēc mākslinieks izvēlējies konkrētās krāsas u.c. Visas atbildes nebūs iegūstamas uzreiz – lai tās noskaidrotu, visbiežāk, tiek uzdoti jautājumi un saņemtas atbildes, kas tomēr var nebūt zinātniski precīzas. Pētījumam atbilstoša metode būtu intervija ar iepriekš sagatavotiem jautājumiem konkrētam cilvēkam (māksliniekam, ekspertam, speciālistam utt.) par konkrētu tēmu. Iegūto informāciju nepieciešams datēt.

5. “Literatūras analīze un dokumentu izpēte”. 

Pēc skolēnu iepazīstināšanas ar muzeja krājumu, tiek uzsvērts, ka muzejos, bibliotēkās ir pieejama liela daļa nozīmīgas informācijas, kas meklējama dažādās grāmatās, rakstos, video materiālos, internetā (raksti, pētījumi), fotogrāfijās, cilvēku sniegtajās liecībās, atmiņās, intervijās un stāstos. Kā piemērs – skolēni tiek mudināti salīdzināt, analizēt, kāda bija skola un kāds bija mācību process, tajā laikā, kad skolā mācījās vecvecāki un kāda ir skola, kurā skolēni mācās šodien.

6. “Anketēšana” 

Katram skolēnam iedota izdrukāta anketēšanas lapiņa, kurā ir jautājums “Ko vajadzētu Rojas muzeja bērnu istabā?”, kur skolēnam ir jāuzraksta atbilde, šādā veidā ātri iegūstot daudzveidīgu informāciju. Nodarbības vadītājs pastāsta, ka anketēšanu var veikt gan izdalot anketas drukātā veidā, gan virtuāli, izmantojot interneta vidi.

 

Nodarbības noslēgumā nodarbības vadītājs uzsver, ka vēsture turpinās – ir senāka un nesenāka vēsture. Skolēnu priekšstata veidošanai tiek rādīti attēli salīdzināšanai – kas ir atradies, piemēram, iepriekš kādā konkrētā ēkā un kas tajā atrodas šodien.

Programmas mērķis: 

Noskaidrot, ar kādām pētīšanas metodēm var pētīt un izzināt savu dzimto pagastu - caur apskatītajām metodēm, veidojot priekšstatu par pētniecības procesu un informācijas iegūšanas daudzveidību. 

Jomas: sociālās zinības, novadpētniecība

Iepriekšēja pieteikšanās, zvanot +371 29432899

Norēķinu kārtība: gan ar pārskaitījumu, gan ar skaidru naudu.


Papildu informācija

Lūgums ierasties pieteiktajā laikā.


Atsauksmes (0)



Izvēlies muzeju!

Vecuma grupa
Tēmas
Atrašanās vieta
Valoda
Izmaksas
Veids
Forma
Dalībnieku skaits
8 - 70 pers.
Ilgums
30 - 180 h

Atbalstītāji