MUZEJPEDAGOĢISKA NODARBĪBA: Orientēšanās spēle “Barikādes 1991: ceļojums laikā un telpā”
Latvijas Universitātes Muzejs
Autonoms muzejs
Muzeja veids atbilstoši Muzeju likumam
Muzeju biedrības saimē
Latvijas Muzeju biedrības biedrs
Tēmas
- Vēsture
- Personība
Forma
- Gida stāstījums
- Patstāvīga darbošanās
Vecuma grupa
- 5. – 9. klase
- 10. – 12. klase
Valoda
- Latviešu
- Maksas
- Tematiskas nodarbības apmeklējums ar atlaidi skolēniem - 3,00 EUR
- Pasākums notiek: Izbraukums
- Pasākuma ilgums: 01:00h
- Dalībnieku skaits: līdz 20
Uzmanību! Šī norise nav iekļauta programmā "Latvijas skolas soma".
Nodarbība veidota, lai apzinātu Barikāžu notikumu vietas Rīgas centrā un Vecrīgā. Spēles sākumā LU Muzeja darbinieks komandu informē par nodarbības norisi, noteikumiem un iedod piekļuvi uzdevumiem. Uzdevumus var pildīt, lietojot viedierīci, noskenējot muzeja darbinieka uzrādītu QR kodu. Kodā esošā saite ved uz nodarbības uzdevumiem. Dalībniekiem secīgi jāapmeklē Barikāžu notikumu vietas (adreses un apraksti doti uzdevumu šķirklī) un pie tām jāizpilda fotouzdevums (jāuzņem fotogrāfija pie Barikāžu notikumu liecībām), jāizlasa īss vēsturiskā konteksta apraksts un jāatbild uz jautājumu. Nodarbības laikā tiek apskatītas 10 Barikāžu notikumu vietas, kas vēl mūsdienās glabā vairāk kā 30 gadus senās vēsturs liecības.
Nodarbības laikā tiks apskatīti būtiski Latvijas neatkarības atgūšanas aspekti: demonstrācija Daugavmalā un Barikāžu sākums; Vecrīgas ēku funkcijas Barikādēs; Barikādes ārpus Rīgas un sadarbība ar trimdas organizācijām; ieskats Barikāžu dalībnieku ikdienā; Barikāžu upuri; u.c. Līdzās izzināmajām tēmām, skolēni iepazīsies ar vēstures liecībām pilsētvidē un mācīsies orientēties, nesaņemot norādes vai palīdzību no skolotāja vai muzeja darbinieka. Muzeja darbinieks pēc orientēšanās precizē iegūtās zināšanas un ir gatavs atbildēt uz skolēnu jautājumiem par Barikādēm. Papildus tam, uz Latvijas Universitātes galvenās ēkas (Raiņa bulvārī 19, Rīgā) jumta platformas, muzeja darbinieks papildinās gūto pieredzi ar stāstiem un skaidrojumiem par nodarbībā pieredzēto.
Pirms nodarbības ieteicams aprunāties ar vecākiem vai skolotāju par Barikādēm, iespējams, kāds no tiem Barikādēs piedalījies un var pastāstīt par savu pieredzi. Tas bagātinās arī skolēnu pieredzi nodarbībā un padarīs to vairāk personisku. Kā arī tas dos iespēju skolēniem nodarboties ar vēstures apzināšanu, ievācot atmiņu stāstus, kas funkcionē kā pilnvērtīgi vēstures avoti.
Skolēni nodarbībā iesaistās tieši, paši orientējoties pēc uzdotajiem datiem darba lapā, uzņemot fotogrāfijas, kā arī kopīgi risinot uzdevumus. Nodarbība asina loģiskās domāšanas spējas (daļa no uzdevumiem ir vēstures avotu analīze un atmiņas asināšana, atceroties iepriekš apgūtus faktus), orientēšanās spējas pa Vecrīgu, spēja sadarboties komandā, lai uzdevums tiktu sekmīgi izpildīts.
“Skola 2030” paredzētajā mācību programmā Barikāžu laiks iekļaujas 9. un 12. klases mācību vielā, tāpēc, sākot ar 9. klasi, nodarbība ir piemērota skolas mācību programmai. Nodarbība iekļaujas kopējā jaunās izglītības programmas vadmotīvā par kompetenču gūšanu, jo Barikādes ir bērnu vecāku atmiņā esoši notikumi, kas ļauj tos pašrocīgi izzināt, aprunājoties ar lieciniekiem. Nodarbībā, apskatot Barikāžu notikumu vietas, tiek veikta pilsētvides vēsturisko elementu analīze, kas skolēniem sniedz plašākas uztveres spējas par apkārt esošajām vēstures liecībām un to nozīmi vēsturiskās atmiņas saglabāšanā.
Nodarbība iekļaujas starppriekšmetu laukā - patriotiskā audzināšana apzinot aktuālāko nacionālās atmodas notikumu; fiziska aktivitāte dodoties gandrīz 1h garā pastaigā; sociālā mijiedarbība skolas biedru starpā, kā arī, ja nepieciešama palīdzība, uzdodot jautājumus garāmgājējiem.
Nodarbību iespējams veikt tikai klātienē, fiziski orientējoties pa Vecrīgu, kāds arī ir nodarbības mērķis. Tāpēc iesaiste atkarīga no tā vai dalībniekiem nesagādā grūtības 1h orientēties svaigā gaisā, pa Vecrīgu, kas pamatā izklāta ar vēsturisko bruģi (cilvēkiem ar kustības traucējumiem dalība nodarbībā nav ieteicama). Nodarbības saturs pieejams tikai latviešu valodā.
Pieteikšanās nodarbībai notiek, aizpildot pieteikuma anketu LU Muzeja mājaslapā (https://www.lu.lv/muzejs/cenradis/apmeklejuma-registracijas-forma/) vai sazinoties ar muzeja speciālistiem pa tālruni +371 67034031, +371 25733456 vai rakstot uz kādu no e-pastiem – rudolfs.rubenis@lu.lv vai kaspars.molls@lu.lv. Norēķināšanās par nodarbību notiek ar pārskaitījumu.
Papildu informācija
- Tikšanās vieta uz nodarbībai tiek individuāli sarunāta ar muzeja darbinieku. Tā atkarīga no dalībnieku skaita. Nodarbības noslēgums ir Latvijas Universitātes Muzejā, Raiņa bulvārī 19.
- Nodarbībā var piedalīties vairākas grupas. Vienas grupas dalībnieku skaits var būt no 2 līdz 20 dalībniekiem. Ja nodarbībā dodas klase, tad ieteicams sadalīties gupās pa 5, jo tad visi dalībnieki gūst līdzvērtīgāku pieredzi pasākumā.
Pirms nodarbības nekas nav jāgatavo, taču, ja ir vēlme, skolēns var parunāt ar vecākiem vai skolotājiem par viņu pieredzi Barikādēs, ja viņi piedalījās. Ieteicams arī noskatīties kādu videomateriālu, piemēram, dokumentālo filmu “Barikāžu stāsti” (atrodama platformā
YouTube), vai Viestura Kairiša spēlfilmu “Janvāris”.
Atsauksmes (0)
Iesakām apmeklēt
-
MUZEJPEDAGOĢISKA NODARBĪBA: Stāsts par zvaigznēm miniplanetārijā
Maksas Muzejpedagoģiska nodarbība 1.-12.klaseLatvijas Universitātes Muzejs
-
MUZEJPEDAGOĢISKA PROGRAMMA: Pārgājiens pa Raiņa un Aspazijas dzīves un mīlestības vietām Jūrmalā
Maksas Gida stāstījums 5.-12.klaseRaiņa un Aspazijas vasarnīca
-
MUZEJPEDAGOĢISKA NODARBĪBA: Muižas virtuve
Maksas Muzejpedagoģiska nodarbība 1.-12.klaseJēkabpils Vēstures muzejs
Izvēlies muzeju!
Atbalstītāji