IzvēlneAizvērt

28.04

Izglītojošs projekts muzejā  

Šī  gada visplašāk pārstāvētajā nominācijā  “Izglītojošs projekts muzejā” saņemti 16 pieteikumi.  Balva šajā nominācijā tiek piešķirta par izcili veidotu izglītojošu projektu, kura ietvaros auditorija gūst jaunu, nebijušu pieredzi un zināšanas par muzeju un tā glabāto materiālo un nemateriālo mantojumu.

Daugavpils Novadpētniecības muzejs pieteicis projektu “Vecās fotogrāfijas stāsts”, kas 2.-7. klašu skolēnus un iepazīstina ar fotogrāfijas vēsturi 150 gadu laikā un nodarbības laikā ļauj pašiem izveidot fotogrāfiju cianotipijas tehnikā.

Jūrmalas pilsētas muzejs pieteicis projektu “Reiz vilcienā Priedaine – Ķemeri…”,  kas ir smaržu, garšu un sajūtu piedzīvojums 6 – 7 gadniekiem 14  nodarbēs, kas saistītas ar Jūrmalas stacijām.

Ķekavas novadpētniecības muzejs piedāvā izglītojošo programmu “Iepazīsti karikatūru kā mākslas žanru”, kuras laikā skolēni tiek iepazīstināti ar novadnieka E. Ozoliņa, I. Melgaiļa, G. Bērziņa, K. Auzenberga karikatūru zīmējumiem, atklāj karikatūrai raksturīgos izteiksmes līdzekļus, to lietojumu ideju un satura atklāsmei.

“Latvieši pasaulē – muzejs un pētniecības centrs” ir pieteicis izstādi un interaktīvu izlaušanās spēli par bēgļu gaitām Latvijā Otrā pasaules kara laikā “Bēgļu gaitās”, kuras laikā apmeklētāji izdzīvo bēgļu gaitas, iedziļinoties individuālos lēmumos un izprotot emocionālās, fiziskās un praktiskās grūtības, ar kurām ļaudis reāli saskārās.

Latvijas Fotogrāfijas muzejs pieteicis radošo darbnīcu “Mans fotostāsts”, kuras ietvaros skolēniem sniedz ieskatu fotogrāfijas vēsturē, iepazīstina ar metodēm, kā izmantot vizuālos materiālus un tos analizēt, lai bērniem attīstītu vizuālo lasītprasmi, un radīt savus stāstus.

Latvijas Nacionālā mākslas muzejs pieteicis projektu “Ideju ģenerators: Kā top instalācija?”, kas ir darbnīca skolas vecuma pusaudžiem un jauniešiem kā dažādu mediju laboratorija un interaktīvs spēles lauks, kurā skolēni var realizēt  audiovizuālās mākslas projektus par dažādām tēmām.

Ludzas Novadpētniecības muzejs pieteicis savas jaunās struktūrvienības Ludzas Lielās sinagogas radīto muzejpadagoģisko programmu “Iespied savu vārdu ivritā’, kurā tiek pētīts ivrita alfabēts, valodas rakstīšanas noteikumi un īpatnības.

Madonas novadpētniecības un mākslas muzejs pieteicis muzejpedagoģisko programmu “Kas ir pilsētbūvniecība”. Tā sastāv no 3 nodarbībām: “Uzcel savu Madonu”, “Kas ir pilsētbūvniecība” un ceļojumu lāde “Kā būvēta Madona”, kuru mērķis ir saistošā veidā stāstīt par pilsētbūvniecības vēsturi, apkārtējo vidi, radot izpratni par nepieciešamību pēc plāna un noteikumiem.

Olaines Vēstures un mākslas muzejs pieteicis  muzejpedagoģisko programmu “Ceļojums laikā, 1919. gads”, kurā pamatskolas skolēni gūst jaunu, nebijušu pieredzi, aizceļojot uz 1919. gadu. Grupa tiek sadalīta divās komandās un iejūtas Latvijas armijas un Bermonta karaspēka lomās.

Memoriālo muzeju apvienība un Raiņa un Aspazijas māja pieteikusi projektu “Vikas Ekstas izstāde - darbnīca “Emodži dzeja”, kas bija  Emodži dzejas atklātais konkurss “Open-call”, pēc kura labākie darbi tika apbalvoti Emodži dzejas izstādes – eksperimentālas darbnīcas laikā.

Brāļu Skrindu muzejs pieteicis projektu “RADĪT, LAI PALIKTU”, kas ļauj apmeklētājiem iepazīt Latgales virtuvi, kopā ar saimnieci piedalīties un apgūt dažādu ēdienu (komas, zacirka, kuģelis un citi) gatavošanas mākslu.

Tukuma muzejs pieteicis muzejpedagoģisko programmu “Ceļojums laikā. 1919. gads”, kas tika realizēta Tukumā, Durbes pilī, izstādes “Par Dzimteni un Latviju. 1918–1920” ietvaros un, izmantojot sociāli emocionālo pieeju, piedāvāja skolēniem padziļināt izpratni par vēsturiskajiem procesiem Tukuma novadā 1919. gadā un to nozīmi Latvijas Neatkarības karā.

Īpaši aizsargājamais kultūras piemineklis – Turaidas muzejrezervāts pieteicis izglītojošo programmu “19. gadsimts lielo pārmaiņu laiks. Latviešu valoda – manas valsts valoda”, kurā tiek veicināta skolēnu interese un lepnums par valsts valodu - latviešu valodu.

Gulbenes novada vēstures un mākslas muzejs pieteicis projektu — 2. starptautisko mākslas festivālu un konferenci „Divi Jūliji. STRAUME”, kas veltīti Latvijas lietišķās mākslas meistariem Jūlijam Maderniekam (1870-1955) un Jūlijam Straumem (1874 – 1970). 

Memoriālo muzeju apvienība un Krišjāņa Barona muzejs pieteicis projektu ,,NO DZIMTAS PŪRALĀDES LĪDZ LATVIJAS VALSTIJ”, kura ietvaros norisinājās konkurss “Latviešu tautasdziesmu MEMES”, kas stimulēja jauniešus saglabāt latviešu tradīcijas, izmantojot mūsdienīgas metodes, kā arī tika radīta muzejpedagoģiskā nodarbība,  kas orientēta uz muzeja krājuma izpēti, kurš parasti muzeja apmeklējuma laikā nav pieejams.

VAS CSDD Rīgas Motormuzejs pieteicis  projektu “Baltijas ceļam 30”, kas bija starptautisks seno spēkratu salidojums, lai atzīmētu Baltijas ceļa 30. gadadienu, kurā Igaunijas, Latvijas un Lietuvas senās tehnikas entuziasti no 2019. gada 18. līdz 20. augustam ar saviem vēsturiskajiem spēkratiem izbrauca Baltijas ceļa maršrutu – Viļņa – Rīga –Tallina.

Un kurš no šiem izglītojošajiem projektiem tevi ieinteresējis visvairāk? Dalies ar to komentāros Latvijas muzeju biedrības Facebook lapā!